onsdag 16. mars 2011

TURNÈLIV

En liten oppdatering fra turnélivet i Tyskland. Vi bor i et fint lite kafé-hus litt utenfor Bad Oyenhausen sentrum. Siden kom har vi hatt 11 konserter, ja -jeg gjentar, 11 KONSERTER på to dager. 6 i går, og 5 idag. I tillegg har vi lært bort fellesdansen vår til tre hele ungdomskoler - i puljer, og hatt norskopplegg, samt seminar og show-promotering. På ettermiddagene har vi hatt ten sing øvelser, en i dag og en i går. Det har vært noen veldig travle, men givende to dager. I morgen skal vi igjen ha 7 skolekonserter og en ten sing øvelse.

Aldri hadde jeg trodd at vi det skulle være så travelt å være i Tyskland, men her er vi jommen poppis. Vi rakk en tur innom kjøpesenteret istad, og gjett om vi både stoppet opp, fnist til og baksnakket! Vi er faktisk litt kjendiser her i byen, og det liker jeg svært godt. Det er verdt å ta med i betraktningen at vi kjenner det både å kropp og sjel på dette tidspunktet. Mye som krever fokus og oppmerksomhet, men vi klager ikke. Det er tett mellom de magiske øyeblikkene, og vi imponerer oss selv og hverandre gang på gang. Fremover blir det show på fredag og seminardag på lørdag. Søndag skiller vi lag og drar hvert til vårt, Ul10mateam til England og mitt Team Kanin til Ungarn.

TEN SING LÖHNE
En litt morsom hendelse igår; På vår siste store konsert der vi hadde et av våre flotte dramastykker. På dette tidspunktet illustrer jeg Eva, og Joakim illustrer Adam. Vi står helt ytterst på en svært scene foran 400 undommer, der en tysk gutt presterer å rope "stripp" veldig høyt og tydelig. Hele mengen bryter ut i latter, og vi -språkforvirrede som vi er, forstår ikke bæret. Morro for dem, og morro for oss, nå.

Idag hadde jeg et lite glansnummer ved første innlæring av "Per Spellmann". Nå vet jeg at "fikk" betyr "sex" på tysk. Jeg stopper der, en blandet opplevelse.

Nå er det tid for evaluering, oppsummering og kveldsmat.
Takk for i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar