søndag 12. september 2010

HUI OG HEI

Nok en uke har gått, og tiden her på Rønningen går veldig fort. Dagene flyter inn i hverandre, med det ene magiske øyeblikket etter det andre. Forrige helg var det byrebus, og TSN stilte sterkt. Vi laget pyamide på rådhusplassen, gardeoppvisning foran slottet og en rekke oppgaver hadde vi en strålende lørdag i finværet! Vi avsluttet dagen med en selvkomonert opera på operataket, der vi fort ble publikumsmagnet og fikk til et virkelig bra glansnummer! Etter rebusen dro jeg hjem til kjære mor, og det var koselig med litt søndagskos og fammiddag hjemme.

Vi på kråkeslottet begynner å kjenne presset frem mot konsert nå, hvor vi denne uken virkelig har kommet ordentlig i gang. Oppgaver er fordelt, sanger under vurdering, tema bestemt og plottet under utforming. Ting begynner å ta form! Ellers har vi startet vårt liv som studenter ved Høgskulen i Volda også, der vi nå har begynt med undervisning og fått utdelt hver vår analyseoppgave. I tillegg til alt TSN-stuff går livet som linjeelev videre, og jeg har hatt min første sangtime hos tonelærer-Tone, og elevsamtale med Martin. Det føltes litt som en audition, og var litt skummelt, men det kommer seg! Ellers har vi hatt interpretasjon med band-linjen, og en rekke korøvelser.

Vi har hatt vår første SportY økt som TSN, og det gikk unna med volleyball og mye morro! Vi har også fortsatt vår gode nye sunne tilværelse med å sjekke ut den eevig lange trappen nede i veien her. Det ble mange støle lår!

Ellers går tiden fort, men vi får selvsagt plass til litt lek og morro iblant, og kveldene blir ofte lange og høylytte med dans og mye morro. Vi koser oss når vi kan, og seneste i dag var vi en liten gjeng som koste oss glugg i regnværet, med kjeks hjemmelaget ingefær-te imellom øktene! I dag hadde vi også vår første undervisningsøkt med Ottar Nesje, om Det Musiske Mennesket. Spennende greier! Kvelden i dag gikk til en lang volleyball turnering, etterfulgt av en veldig koselig kosekveld. Med Hannas kringle, og litt smågodt fra kiwi-bobbing ble det en flott avslutning på en veldig lang dag.

I morgen er det søndag, og egentlig fridag. Men den gang ei! I morgen skal det vaskes, studeres, og videre utarbeiding i konsertprosessen. Vi er alle fordelt på sekundær og primærgrupper, der jeg er på kreativ og musikk. Musikkgruppen har selvsagt en veldig sentral plass i prosessen nå, og når vi ser potensialet som finnes, skal det ikke kimses.

Nå er det sovetid, men først: noen bilder!

FINFINE EDEL KRISTINE OG CAROLINE

KOSECAROLINE MIN!

EELISABEST OG CASPER

3 kommentarer:

  1. Hurra for TSN og hurra for Majamor! <3 (anføttesvennen din)

    SvarSlett
  2. liker at besta har blitt fast blogger, det hadde jeg aldri trodd! høres ut som du koser deg ihjel -det er BRA. gi beskjed med en gang når du vet når dere kommer nordover så skal jeg få med hele lofotgjengen på konserten!! snakkes snart:D

    SvarSlett
  3. Det er bra at du koser deg Maja! Jeg misunner deg litt når jeg ser disse bildene.. og jeg savner deg så vannvittig <3

    SvarSlett